• contrast
  • lettergrootte
    Om de pagina makkelijker te lezen kunt u de pagina vergroten, door in Windows Control met + toets in te drukken (op macOS is het Command met + toets).

Waar kunnen wij jou mee helpen?

Onvrede en klachten

Medewerkers van Cello doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat cliënten en hun familie tevreden zijn over de ondersteuning. Toch kan het voorkomen dat men minder tevreden is. Als je ontevreden of boos bent over de zorg of ondersteuning, is het belangrijk om hierover in gesprek te gaan, bij voorkeur met de direct betrokkenen. Indien nodig kun je ook terecht bij de leidinggevende, een klachtenfunctionaris of een externe cliëntvertrouwenspersoon om samen naar een oplossing te zoeken.

 

In uitzonderlijke gevallen kan de klachtencommissie een uitspraak doen over een klacht. Bij Cello vinden we dat het indienen van een klacht zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. Daarnaast willen we de (cliënt)vertegenwoordiger niet belasten met de afweging of de klacht te maken heeft met de Wkkgz (de reguliere klachtenregeling), de Wet zorg en dwang of de Jeugdwet.

Daarom kun je bij Cello klachten op één en dezelfde manier indienen, namelijk bij het secretariaat klachtencommissie Cello. De (plaatsvervangend) secretaris neemt de klacht dan aandachtig door en onderzoekt samen met de klager hoe deze geholpen kan worden.